Wednesday, January 9, 2013

Kisah aku, spegeti dan kancil...

Assalamualaikum... 

Hari ni aku g keje macam biasa... X de benda pelik2 yg jd... 
Alhamdulillah...
Semalam aku berdepan dgn 2 situasi yg berbeza...

Situasi Pertama...

Disebabkan aku nak diet kononnyer, aku pun malas la nak makan malam... 
Tapi last2 aku gagal mempertahankan keinginan makan ku...
huhuhu... :-(

 So tanpa berlengah aku pun menuju ke dapur mencari stok yang ada...
Akhirnya selepas 30min (termasuk acara mengemas sinki)...
Inilah hasilnya...
  • spaghetti (sos + daging ayam + tomato)
  • salad epal hijau (less mayonis + jus lemon)
  • air lemon (less sugar)
Rasa-rasa menu dinner aku mlm td menggemukkan x? 
wink... :-p

Situasi Kedua...

Macam biasa, aku kena jemput my hubby... So pukul 12 tgh mlm macam biasa gak aku keluar umah bersama-sama kancil ku yg comel itu... hehehe...
Keluar-keluar pagar je aku dah rasa x sedap hati... Kancil tu pun semacam je aku rasa masa bawa...
Malas nak pikir, aku pun tawakal je dan teruskan memandu menuju destinasi (cewah cewah skemanyer ayat)... 
Elok jer my hubby naik kancil, aku jalan selang 1km tetiba kancil ku berasap...
1st time kot aku kena cam ni... Cuak gak la... 
Nasib baik hubby ada dan nasib baik masa tu aku dekat traffic light lampu merah...
Lepas asap dah x de hubby try bawak sampai umah... 

Kesimpulannya, aircond belt terbakar dan menyebabkan compressor kancil rosak...
Dan dengan bangganya ada kedai aircond kt M*?#H*$# H*&#$ nak cas aku dekat RM1000 utk repair kerosakan kancil... Mmg hampeh... Nak tipu tak agak2... 


No comments:

Post a Comment