Sunday, January 6, 2013

Bila Aku Mandi Sungai...

Assalamualaikum...

Ari nie my hubby telah mengotakan janji utk bawa aku mandi sungai...
Weeeeee... Best kot... Lama dh aku x g mandi sungai...
Ikut plan asal bulan lps, aku nk join my bestfriend, Cik Ainun g mandi sungai kt Sungai Gabai...
Tp terpaksa cancel atas sbb2 tertentu...
So hari nie seawal 8.00am aku ngan my hubby dh gerak g UB...
Mmg best klau g sungai pepagi nie... Org x ramai... Nk wat kuak apa pon bleh...  :-D


Walaupun teruja tp aku masih rasa tak sedap hati utk ke UB...
Maklum la, byk cerita n kejadian x best aku dgr psl tragedi air terjun nie...
So aku pun tawakal je sbb bkn senang aku nk dpt masa bersama my hubby...
Smpai je kt UB, kami pilih utk lepak kt belah sungai walaupun kolam terbentang luas kt belah depan...
Aku pun mmg x suka mndi kolam nie... Dan seperti biasa terapi air ku akan bermula....
Aku tak tahu la ni perasaan aku je ke atau sememangnya kajian bulan kelahiran tu ada kebenarannya...
Tapi setiap kali aku abiskan masa di tempat yg berkait dengan air (laut, sungai even bilik air skali pun)
aku akan merasa tenang dan damai...


Kesimpulannya...
Menikmati keindahan alam di waktu pagi dengan kesejukan air sungai serta kehijauan pokok-pokok, sedikit sebanyak telah membuka mata hatiku untuk melihat kebesaran Allah s.w.t...
Memanjatkan kesyukuran kerana di beri kesempatan untuk melihat rahmat Allah s.w.t...
Terima kasih Allah untuk nikmat yang indah ini... Aaaminn...


# spoil... lupa nak bawa kamera...


No comments:

Post a Comment