Tuesday, November 12, 2013

Sudah Jatuh, Di Timpa Tangga, Di Hempap Batu Bata...

Assalamualaikum...

Copy paste from google image...

( I ) Sudah Jatuh 

Nak dijadikan cerita, dua hari sebelum raya haji kaki ku terseliuh...
Biasanya takde benda jadi...
Sapu2 minyak panas, urut2 sikit, pas dua tiga hari mesti eloknyer...

Kali ni pulak lain ceritanya...
Lepas seminggu sengalnya tak hilang, so aku pun pergilah berurut...
Dua hari lepas urut, bengkak dan sakitnya semakin menjadi-jadi...
My Hubby pun bawa la berurut dekat sorang bidan ni...
Katanya sendi aku lari dan tak dimasukkan balik sebab tu sakit dan bengkak...

Secara tradisionalnya, aku pon mula la membalut kaki aku dengan bandage dan di lumurkan dengan campuran halia dan kunyit setiap malam...

( II ) Di Timpa Tangga

Selepas seminggu, kaki aku mula menunjukkan tanda-tanda pemulihan berlaku... 
Tetapi....

Secara tiba-tiba kulit di area yang di bandage gatal-gatal...
Mula-mula aku ingatkan sebab pakai bandage 20 hour/day selama seminggu ni...
Aku memang ada alahan kulit, so aku pon just letak krim je la di samping rendam kaki dalam air panas + garam + asam keping dengan harapan alahan aku akan hilang...

( III ) Di Hempap Batu Bata

Selepas seminggu aku tanggalkan bandage (atas faktor alahan) kaki aku semakin teruk...
Area yang di bandage dan gatal-gatal tu dah bertukar jadi merah dan bengkak...
Tersangatlah siksanya...

Soalan 1st yang ayah aku tanya bila tengok kaki aku, "KO ADA KENCING MANIS KE?"...
Nauzu billahi min zalik... Minta di jauhkan la...

So atas faktor kesihatan, My Hubby pon bawa la wife kesayangan dia ni ke klinik...
After check-up, doc kata aku kena jangkitan dan radang...
Kencing manis dah check dan resultnya NORMAL...
Alhamdulillah...

Kesimpulannya...

Aku masih lagi berusaha mengubati alahan pada kaki aku kerana aku sentiasa yakin setiap penyakit ada ubatnya kecuali mati...

Copy paste from google image...

Mungkin ini cara Allah s.w.t untuk menyedarkan aku agar kembali kepadaNya...
Ujian yang sedikit diberikan untuk menguji keimanan...




No comments:

Post a Comment