Sunday, May 5, 2013

Mari Mengundi

Assalamualaikum...

"Mari lah mari...
Pergi mengundi...
Jangan lupakan kewajipan...
Pada negara..."
Gambar copy from www.aidiena.blogspot.com


Cewah... cewah... Sempat nyanyi lak kan...
Ok lah, saja je nak cerita pengalaman aku...
Tahun ni merupakan tahun pertama aku menjalankan tugas sebagai pengundi...
Pertama??!! Jangan di tanya kenapa...

Disebabkan my Mr Hubby  ada kenduri di kampung sehari sebelum mengundi, makanya dia balik ke Gemencheh tanpa diriku di sisi... huhuhu... Sedey...
Tapi tak pe la, sebab aku pun ada kenduri di sini pada hari yang sama...
So fair la kan...

Orang yang paling bersemangat untuk mengundi dah tentulah ayahanda tersayang a.k.a Pak Majid...
Seawal pagi dia dah bersiap nak pergi...
Bonda a.k.a Hjh Mainun pula tahun ni sibuk dengan kerja-kerja menjemput dan menghantar orang pergi mengundi...
Sibuk tul la bonda ni...
Kiranya seawal pagi juga la aku kena hantar bonda ke markas...
Dalam erti kata lain, aku pun antara yang terawal la beratur untuk mengundi...
Semangat kot... Hahaha...
Undi siapa ??!! Shuuu.. Undi adalah rahsia...



Kesimpulan yang aku boleh buat tentang demam PRU ni...
Tak kisah la walau apa pun parti pilihan anda, berkempen la secara berhemah...
Jangan terlalu emosi sehingga mencetuskan provokasi...
Cukup cukup la perang PRU yang melanda fb...
Tak sanggup dah nak baca maki hamun orang yang rendah tahap pemikiran...
Harap-harap dengan berakhirnya PRU, berakhirlah perang di fb...
Tak kisah la siapa yang menang...
Terima dengan hati terbuka...


Jom layan video ONE ni... (^_^)


No comments:

Post a Comment